JanGan LupA fOllOw YerK??

Wednesday 4 June 2014

Hijrah ;)

Assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh .. :)
yup.. lama sgt menyepi .. cehhh .. hehe.. asiffff klu ade yg ternanti2 tu.. n for my friend, thanks ingtkan sy pasal blog ni.. haha.. x ingat langsung ade blog.. wahaha.. dah bersawang .. mesej2 kt chatbox pon byk... nnt klu sy free , sy balas la ye ?

ok.. arini nk story2 pasal hijrah... Alhamdulillah... syukur , nana da berhijrah ke arah yang lebih baik.. 
syukran jugak buat sahabat2 usrah yg sedia membantu nana.. buat family , yg sentiasa ada dan sentiasa sokong nana utk berhijrah..syukran jazilan wa jazakallahukhairan kasiran :) terharu dibuatnye.. huhu..
bile teringat balik zaman jahiliyah dulu , ALLAHU . malu sangat .. sedey , kecewa pon ade bila flashback balik tgk gambr2 nana yg dulu.. Syukur.. nana diberi kesempatan untuk memperbaiki diri ni kearah yg diredhaiNya.. buat teman2 dahulu .. tolong .. jangan ungkitkan kisah silam nana yang hitam kelabu tu semula.. sungguh .. nana x sanggup nk ingat balik.. malu dengan diri sendiri.. biarkan yang berlalu itu berlalu.. nana amek itu semua sebagai pengajaran dan peringatan buat diri nana ..

hurmm... Syukur kepada Allah kerana telah beri peluang kepada nana untuk meneruskan kehidupan. Sebagai hamba-Nya, syukurilah sentiasa atas segala nikmat dan rahmat yang telah diberikan Allah SWT. Semakin hari kita menginjak dewasa.  Adakah kita telah pelajari sesuatu dari pengalaman-pengalaman terdahulu? 

pendapat nana ...bila kita memandang terus ke hadapan, kadang-kadang kita kena toleh jugak ke belakang untuk perbaiki kesilapan dan khilaf kita. Perjuangan kita masih belum selesai...kita kenelah sentiasa istiqamah dan yakin bahawa Allah sentiasa brsama-sama kita; setiap ujian yang melanda pasti ada rahmat dan kebaikan di sebaliknya. Be positif dan tawakkal kepada Allah selalu.. :)

Semoga Allah beri kekuatan dalam diri nana untuk terus menulis dan berkongsi maklumat dengan rakan-rakan serta blogger di tahun-tahun akan datang. "If you see something wonderful, do not wait to say something good." Ini sahaja kemampuan dalam diri nana untuk turut sama-sama berdakwah yang mana merupakan tanggungjawab sosial dalam masyarakat kita; di samping memperbaiki dan mengingatkan diri nana sendiri. Benar , Hijrah diri amat memerlukan pengorbanan jiwa dan raga,.. Andai kita dicemuh dan diejek ,sentiasa sabar menghadapinya. Ingatlah bahawa Allah SWT sentiasa bersama-sama kita, selamanya..(La tahzan , innallaha ma'ana)

Doa untuk rakan-rakan; semoga tahun baru ini bakal memberikan lebih banyak lagi kebahagiaan, kesenangan, kegembiraan, kesihatan yang lebih baik, limpahan kasih sayang, peningkatan dalam kerjaya dan sentiasa berusaha bersungguh-sungguh memperbaiki diri dan hubungan kita sesama manusia serta hubungan dengan Allah SWT. In shaa Allah..amin ya robb.doakan nana spy terus istiqamah dalam perubahan ni ye ? :* 
Wallahualam... wa wasalam :D
sabar walau ape jua halangan yang menimpa..
sentiasa ingat Allah sentiasa bersama dengan hambaNya..

3 comments:

athiqi ariff said...

hijrah kpd yg lbh baik...btw blog nana ada cbox x?

nana said...

:-) syukran.. ade cbox .. tp kt bawah sekali..hehe..

Unknown said...

Salam Ceria, nana .mood blogwalking dan follow blog rkan yg blum sya follow :) slm knl :)

http://ssurianahyana.blogspot.com/

follower ke-126 kat sini ^_^

About Me Myspace Comments

Bl0g !n! AdAlAh HaK M!L!k NaNa..N0 C0PyCaTs HeRe