JanGan LupA fOllOw YerK??

Saturday, 18 July 2015

1st Syawal ~

Assalamualaikum...
alhamdulillah.. 1 Syawal yang penuh barakah...
happy sangat sebab walaupun x dapat balik kampung.. tp , 
semua cousin n niece balik rumah nana.. kira balik kampung lah.. haha..
yang dr johor sampai tengah hari.. yang dr melaka pulak sampai malam.. hoho..
meriah sgt rumah :) riuh dengan suara budak2 ni.. hehe..
oh .. lupe nk kenalkan diorang.. 
yang dari johor adik mak nana..a.k.a ayah sedara nana.. a.k.a ayahsu nana..
nah dia punya short profile :
wife :- Wan Mazuin Erdawaty (Maksu)
child : 
- Muhammad Danish (12 years old)
- Nur Qistina ( 10 years old)
- Muhammad Darwisy (1 years old)

yang dari Melaka pulak :
-Siti Fatimah ( Mama )
-Siti Hajar ( 15 years old )
-Nur Maizu Aqilah ( 7 years old )

so , in conclusion.. nana ialah cucu sulung Hj.Abd.Rahman.. hoho..
so , bila diorang ni semua balik.. i am KAKAK . haha.. dapat la jugak merasa kasih sayang adik.. hehe.. diorang semua ni mmg manja yang teramat dgn nana.. diorang kata nana bkn sepupu diorang.. WHAT ??? haha.. tapi.. nana KAK Long diorang.. huhuhu..terharu.. :')  so .. bila da semua balik kampung..
apa lagi ? semua nk tidur dgn nana..haha.. kecuali si kecik tu , sbb dia baby lagi.. haha.. bergaduh diorang sebab nk berebut tempat tidur.. punye la nk tido tepi nana.. serabut jugak.. tp x kesah pon.. haha.. kalau nk tido atas katil nana..mmg tak muat la.. sbb katil tu muat 3 orang je.. haha.. ni 4 orang .. mmg ada yg jatuh katil tu... haha =D so , kitorang pakat tido kat bawah je la .. bentang alas then selimut n bantal.. zappp.. tidurrrrrrr.....ZzZzZz haha..

first day of Syawal meriah cuz.. lepas je kitorang semayang sunat raya kat masjid..
semua berangkat ke rumah aki nana.. kat peramu tu.. naik 3 buah kete.. haha.. boleh je padahal naik 1 buah kete... naik kete ayahsu sbb dia bawak Alphard boley je nk himpit2 dalam tu.. tp , saja nk buat gempak bawak 3 kereta sekaligus..haha.. bila sampai kt rumah aki tu gaya macam org nk masuk minang anak dara je.. byk sgt kete... kitorang tetamu pertama yg sampai.. hehe.. ada la sesi bermaafan... sesi bergambar sesi bg duit raya... hohoho... xsangka dpt duit raya.. haha.. byk pulak tu..huuu,..Alhamdulillah.. =D

kitorang dijamu makanan tradisi ... cehh.. haha.. iaitu apam kukus moyang .. hee..seronok sbb moyang nana buat apam ni masa hari raya je.. special sgt ! sbb sedaaappp sgt.. maklum la orang tua yg buat.. banyak pengalaman..haha.. mmg bertambah2 makan..ish3~ lama jugak kitorang spent masa kat situ..ada la dalam 2 jam gitu.. pastu kitorang ziarah rumah sedara mara yg ada kt pekan ni..haa..kali ni naik satu kete je..haha.. ye la.. xkan nk angkut semua kete g rumah sebuah.. haha.. haruuuu... mana nak cari parking ? kete seme besar2..haha..ish3~ 

byk jugak rumah sedara yg kitorang pergi.. tapi yang tak tahan nye nana la.. adoiii.. mane nak makan nye.. mana nak jaga budak2 ni lagi... haha.. dah la nakal..puas nak jaga.. si darwisy pulak asyik nk berdukung je ngn nana.. sampai orang ingat tu anak nana... mmg gelak besar la ayah su n maksu.. haha.. ade ke patut dia kata ANAK ?? kawin pon x lagi..SPM pon x amek lagi..hee.. malu ! 

antara ayat yang nana terima sepanjang ziarah rumah sedara :-
"eh..Ain ke ni ? Ya Allah .. dah anak dara da rupenye.. boley la ni jadik menantu auntie "
"ustazah mane pulak la ni ? laa..ain ke ? ish3~ dulu kecik je.. skrg ni pon kecik jgk ye ? " haha.. ni mak sedara yg menyakat..mmg geram ! haha..
"eh.. ninja !!! lama x jumpa .. salam sikit ! haha.. " hmm.. ni sedara nana jgk.. tp bdk lelaki.. haha.. mmg lowyar buruk habis.. suke nyakat nana.. geram !
"ni anak Linda ke ? laa.. x abes belajar lagi ea ? boley la booking jadik menantu gini.. sejuk mata memandang " 
"laa.. dah tingkatan 5 rupenye.. ingat baru tingkatan 3.. kecik molek je haa... kecik dari hajar lagi.." 
"amboiii.. pendiam da die sekarang.. senyum je sokmo.. dulu bukan main lagi riuh nye..maklum la da anak dara "

haahahaha.. memang takleh tahan da ayat tu... sakit pipi ni senyum memanjang.. banyak lagi ayat merepek yg nana dapat dr diorang.. haha.. tak tahan da dengar.. berdesing ada.. kembang ada.. malu pon ada.. haha.. sabar je lah .. adoiii.. 

ok la.. da penat menaip.. next entry nana share gambar je k ? 
-sekian-         

No comments:

Bl0g !n! AdAlAh HaK M!L!k NaNa..N0 C0PyCaTs HeRe